Saturday, June 5, 2021

Tak perlu tunding jari

Aku rasa apa yang tinggal antara kau dengan aku hanyalah kebencian dan salah faham.

Salah ke kalau aku marah merajuk sebab suami nak kahwin lain?

Dan macam biasa aku akan terus dipersalahkan. Diperli. Dimaki lagi.

Sekarang dah tak nak bertegur sapa. Dalam rumah sendiri. Aku yang tengah sarat mengandung ni. Aku cuba masak sedap2 untuk kau dan anak. Kau makan. Aku happy. Tapi sakit hati aku bila sapaan aku kau balas acuh tak acuh.

Kau biar kan aku dengan anak berdua tak bertanya apa. Kau sekadar ada untuk nafkah makan dan tempat tinggal serta pakaian. Selebihnya kau rasa kau orang paling tertekan dalam tempoh pkp ni. Nafkah batin kasih sayang? Bertanya khabar? Berborak? Acuh tak acuh.

Doktor kata rahim aku elok. Rahim aku tak perku dibuang. Kau ragui aku. Laluan faraj aku cantik dan normal. Masih kau tak puas hati.

Apakah kau mahu gunakan alasan 'aku tak boleh lagi mengandung', supaya kau ada alasan kukuh untuk kahwin satu lagi? Kau tak puas hati tentang hal tu? Sampai tak nak bertegur sapa.

Memang aku minta cerai. Tetapi hanya jika engkau teruskan niat berkahwin lain. Kalau kau tak ada niat itu, buat apa nak bercerai? Aku masih sayang kan keluarga aku. Tapi kau? Dingin tak tentu pasal. Dingin kerana apa? Dingin sebab tiada alasan untuk kahwin baru? Aku dah izinkan nak kahwin baru, silakan. Namun, aku minta dengan baik sekali lepaskan lah aku. Aku pun manusia biasa. Aku tak mampu nak berkongsi kasih. Aku rasa aku dah cakap dengan jelas sebelum ni. Namun masih lagi salah aku. 

Sampai bila nak begini? Tak lama lagi aku nak bersalin. Nak berpantang. Sekali lagi kau nak seksa aku macam mana kau pernah seksa mental aku ketika pantang Ehsan dulu? Sampai hati kau...



No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa? Tanya lah..