Saturday, July 24, 2021

Hambar

Terasa hambar nya kehidupan.

Dia dah tak ada pula cakap nak berkahwin lain. In fact aku pun okay kalau dia nak kahwin baru pun. 

Sebab aku betul-betul dah tawar hati dah tak ada rasa. Ada rasa kasihan, rasa sayang sebagai suami isteri masih ada. Tak boleh tengok suami berlapar dan sebagainya. Namun dah tak ada lagi rasa sayang macam pasangan kekasih. Dah tak ada rasa cinta. 

Tiap kali aku pujuk hati untuk terus positif dan bersangka baik dengan relationship kami, memori-memori lama yang pahit asyik berlegar-legar dalam ingatan. Terbayang-terbayang. Banyak kali aku cuba maafkan dan melupakan. Makin dilupakan makin rasa nak gila. Ada saja kenangan susah payah bersama yang manis dan bila terkenang mula berderai-derai air mata jatuh tanda redha bersyukur atas ujian Tuhan dulu.

Aku rasa betul-betul hambar dan kosong bila dia panggil aku lembap. Bila dia cakap aku ni asyik sakit je. Bila dia menangkan arwah bapa aku yang dia tak pernah kenal pun. Bila dia sebut nama mak bapak aku kaitkan dengan perbuatan cerai-berai ni. Bila dia dengan nada tinggi suruh aku buang rahim aku. Bila dia mengamuk tak tentu pasal. Bila dia maki hamun orang awam. 

Entah lah. Aku betul-betul dah tak ada rasa.

No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa? Tanya lah..