Sunday, June 13, 2021

Trying to keep on thinking positively

Semakin hari semakin kuat pula rasa ragu-ragu tu.

Mungkin sebab sebelum ini pernah kantoi. Jadi dari situ aku dah mula trauma dan dah tak boleh nak percaya lagi.

Dulu pun hanya instinct sahaja. Dan memang tepat instinct aku tu. 

Makin lama dah tak makin endah dah dengan aku. Dengan anak pun bersahaja tak macam biasa. Time aku mengandung ni ada la dia tolong cuci pinggan mangkuk dan lap meja lipa toto kemas mainan Ehsan.

Tapi buang sampah memang tak susah nak buat. Aku yang sarat ni juga yang nak kena angkut turun bawah buang. Sedangkan aku baru je keluar hospital 2 minggu lepas. Tak akan tak ada common sense.

Bila sayang tu dah makin pudar, lama2 kita pun dibiarkan saja. Aku kecil hati sangat. Tak tahu kenapa anak no 2 ni asyik menangis je aku cepat sebak terasa. Namun pendam seorang diri.

Aku marah dengan diri aku. Sebab tak berduit. Kalau aku ada duit aku boleh beli supplement dan jamu2 yang boleh merawat penyakit yang aku alami ni.

Betul kata mak aku, kalau kita dah tak cantik tak elok dah suami memang tak pandang dah.

Walaupun tulang pubic aku ada yang crack sikit yang menyebabkan aku sakit kalau duduk atau baring terlalu lama aku nak juga bekerja dan bergaji selepas habis berpantang kali ni.

Aku susah sangat bila macam ni. Aku susah sangat.. aku dipandang rendah aku tak dipandang pun.

No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa? Tanya lah..