Thursday, February 6, 2020

Hilang 25kg secara sihat dalam masa 6 Bulan (Episode 1)

Assalamualaikum guys!

Ya Allah dah lama tak update blog almost 3 years lah kalau last posting 2017 and now is 2020 dah! Macam-macam yang terjadi dalam tempoh 3 tahun tak update blog ni. Banyak episode sedih. Dalam tempoh 3tahun ni juga sudah hampir 4 tahun aku jadi isteri dan sorang mak. 6 orang Ahli keluarga aku yang pulang ke rahmatullah.  AL-FATIHAH untuk arwah bapak aku Hj Basiron Wasimun,  makcik kesayangan aku Wahnani Rogayah,  atok, maktok, pakndak Leman, Pakteh Mael...

85Kg + (2018) 
Tapi, yang paling sedih sekali Adalah.. Cer ko tengok gambar aku kat atas tu. Bayarkan.. aku tak sedar selama 3 tahun ni juga berat badan aku daripada 55kg Naik mendadak hingga 70kg! Ko rasa gais?  Ko ingat aku x Saket hati ke Bila tahu diri aku gemok.  Serious selama ni aku rasa aku Kurus je maintain je sebab rumah aku x Ada full mirror. Sampai lah aku pergi shopping mall Nak Beli Baju Baru aku sedar aku gemok Ya rabbi! Maksud Nya selama 3tahun ni aku gemok la weh?

Down? Stress? Tak konfiden?  Malu nk bersosial? Anxiety?  Murung?  Semua tu Ada pada aku lepas aku sedar aku Macam tu.  Memang tak boleh terima diri aku gemok buruk Macam tu sebab selama ni aku rasa aku okay je weh..

Mesti korang teringin nak tengok gambar aku time Kurus Kan?  Nah ni 1 gambar aku Kurus dulu.

55kg + (2016)
Amacam? Beza banyak gila an???  Hahahha










No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa? Tanya lah..